2011/04/05

,,INTRODUCERE:O sama de cuvinte:Din timpuri vechi la timpuri noi"

Nu pot spune ca perioada pe care am parcurs-o a fost una foarte grea.Am avut unele momente importante in acest timp.Spre exemplu:Olimpiada de Istorie.Sincer sa fiu si fara a avea intentia sa denigrez,sunt multumit de ceea ce am realizat la olimpiada.Ma gandesc cum ar fi fost daca as fi muncit mai mult?Sigur as fi ajuns la etapa nationala,dar ma gandesc,asa cum m-a sfatuit profesoara mea de Istorie pe care o admir si am un respect profund fata de ea,ca sunt si copii care doreau sa ajunga macar pe locul meu,locul IV.Faptul ca am muncit si am citit atat de mult,ma face sa am o alura de mandrie,dar nu din aceea otravitoare ci una care ma ajuta sa-mi ating telul.Pentru mine,esecurile sunt o sursa continua de invatatura de minte care ma ajuta sa inteleg unele premise ale unor fapte pe care nu ar trebui niciodata sa le fac,iar castigurile sunt o sursa temporara de bucurie.In societatea romaneasca de astazi,mai toti tinerii-asa cum arata si istoricul Florin Constantiniu-sunt preocupati de vorbitul la telefon,televizorul si calculatorul astfel incat acesti tineri dovedesc o lipsa crasa de respect fata de alte persoane chiar si fata de familie.In plus,o lipsa de interes fata de carti,mai ales fata de cele cu caracter istoric.Dupa cunostintele mele de acum pot spune ca ,,istoricii au rolul de a tine minte ceea ce uita altii"(Eric Hobsbawn).Multi spun ca este o pierdere de timp sa-ti amintesti de cei care au fost inaintea noastra si ca este plictisitor sa retii unele date importante,pentru ca oricum majoritatea populatiei nu le respecta nici pe cele carora le stiu semnificatia,dar aminte sa tina minte date ale unor razboaie ale voievozilor.Principiul dupa care se ghideaza lumea este unul total gresit,exceptand fabtul ca practicile lumii sunt foarte gresite si nu duc intr-o directie buna.Nu este deloc corect ca autorul unei lucrari sa nu fie sincer cu cititorii sai.Ei au tot dreptul sa stie cine este in spatele ,,scenei"pentru ca,si modul sau de viata poate sa fie atractiv pentru cei din jur.Recunosc ca acum joc un game cu scene violente si stiu ca nu este bun pentru mine.Am luat masuri ca sa previn dependenta de el.Cartea pe care o prefer cel mai mult este scrisa de un autor care imi este foarte drag ,,un om care stie ce spune" si anume:Florin Cinstantiniu autorul cartii ,,O istorie sincera a poporului roman" care nu este doar o carte din domeniul Istoriei,ci este o ,,perla" deosebita de toate celelalte carti pe care le am.As vrea ca in cateva randuri sa arat cum motiveaza autorul alegerea acestui titlu al cartii:,,Aceasta carte nu este ,,istoria romanilor",ci ,, o istorie a romanilor";adica o viziune personala a trecutului nostru,departe de orice pretentie de infailibilitate;o viziune calauzita de dorinta sincera de a arata ce a fost bine si ce a fost rau in devenirea romanilor ca natiune si stat,cu credinta ca,totusi,din experienta istoriei se poate invata ceva"Intr-adevar,cartea este o poarta cu 2 usi:una care arata ce a fost bine in Istoria Romanilor,iar cealalta arata ce nu a fost bine fara intentia de a denigra,ci pentru a reusi sa se indrepte undele greseli din trecut spre a ramane invataturi pentru ca natiunea romaneasca sa nu le mai repete si sa sufere de pe urma actiunilor ei.Felul in care este scrisa cartea oglindeste talentul istoric al autorului,iar citatele sunt plasate acolo unde le vine randul avand ca efect,vizualizarea unor evenimente sau personalitati relatate prin citate.Principiul dupa care imi ghidez pasii si imi croiesc drum in aceasta lume imi da acel imbold ca sa merg mai departe:,,Istoria este un izvor nesecat de idei si informatii"(Cicero).Pentru ea ,,cel mai important lucru este sa nu ma opresc niciodata din cercetat"(Albert Einstein) avand credinta ca efortul pe care il depun nu este zadarnic,ci va contribui la rezolvarea unor enigme ale istoriei sau macar la stimularea populatiei.

Un comentariu: